Thursday, June 21, 2012

Masing Masing.

Komitmen. Punca aku berpisah memang berkisar komitmen. Apa yang semua rasa berkisar komitmen dalam hubungan ni? Komitmen pada aku bermaksud apa yang kita buat tu kita tahu, dan orang yang tersayang tu pun tahu jugak. Apa yang aku harapkan, komitmen berjumpa tu lah. 


Sibuk memang sibuk. Sibuk dia lah. Mungkin dia tak tahu yang aku ni pun bekerja, ada komitmen hidup, dan sibuk jugak. Life orang bekerja. Biasalah. Dia call aku, aku call dia, tiap-tiap malam, itu komitmen. Bagus lah. Mungkin dia terlupa apa yang aku nak selama ini daripada dia.

Dulu aku pernah cakap kat dia. Aku bukan jenis orang yang texting. Dan jarang sekali nak mengangkat telefon. Sebab susah. Komitmen pada aku, komitmen boleh berjumpa. At least jumpa boleh tengok muka, bau wangi dia, dengar suara, tengok raut muka dia. Ya, betul. Aku rindu semua tu. Tapi kena lah faham ,aku bukan mintak 2-3 kali sehari nak berjumpa. Itu clingy.


Aku mintak berjumpa 2-3 kali seminggu. Or least, sekali seminggu je. Bukan apa. Kalau long-distance relationship aku faham. Dulu aku dengan dia pun long distance masa aku belajar jauh dari dia. Tak apa lah. Masing-masing faham apa yang masing masing nak. Sekarang bila dah serious sikit dalam relationship tu, komitmen tu berkurang.

Love becomes idle. Semua benda buat jadi tak rasa apa-apa. Mungkin dia pun dah lali dah tak berjumpa dengan aku. Aku mintak, tolonglah, nak jumpa sekali seminggu. Dia practically lalu depan rumah aku tiap-tiap hari. Takkan lah mintak jumpa sekejap tak boleh. Komitmen famili katanya. Tak apa lah.

Dia pun mungkin bagi terbaik untuk komitmen dia, mungkin dia lupa apa yang aku mintak. Boleh buat apa. Kita sama-sama tahu yang kita boleh jadi pelupa. Boleh buat apa. Aku tak marah pun, cuma confuse. Tu je. 

No comments:

Post a Comment