Friday, June 15, 2012

Nak Ajak.


Kerja aku sejak start belajar ni, tak ada la rumit sangat. Semua rutin. Pergi kelas. Balik kelas. Lepak. Balik tidur. Esok lusa baru settle assignment. Nak cakap aku kesunyian, mungkin jugak kot. Kalau dulu ada orang nak call, kita dah balik, kita baru pergi kelas, kita nak pergi lunch, kita nak buat ini buat itu. Itu dulu lah. Sekarang dah lain.

Nak ajak keluar mula-mula. Tapi kensel lah. Bukan aku yang suka kensel kan benda-benda ni. Aku boleh je kat mana-mana. Cuma kadang-kadang alasan tu macam dah tak relevan sangat. Nak kata aku push sangat. Tak ada lah. Suka jugak push dulu. Tapi aku push ada limit lah. Tak lebih limit dia.

Tapi itu dulu lah. Sekarang dah tak ada apa. Sebab pilihan aku sendiri. Ok, back to basic, aku sebenarnya nak cari idea, selain dari buat assignment, aku nak isi masa lapang aku. Aku nak cuba hidup cara yang kau cuba praktikkan dan nak tengok sejauh mana kebenaran tu. Cuba punya cuba. Tiap-tiap hari rutin sama. Tiap-tiap minggu rutin yang sama. Tiap-tiap bulan rutin yang sama.

Respect people, know people, adapt to a certain people. If you can't, why bother? 

No comments:

Post a Comment