Thursday, June 21, 2012

Lumrah alam

Dah dekat 2 bulan. Aku dah tak rasa marah. Kadang-kadang je pelik kenapa kau boleh berubah macam tu. Dulu aku mintak, pujuk, persuade, tapi kadang-kadang je berubah. Lepas tu kembali ke perangai yang asal. Kena ingat yang aku buat semua benda ni untuk kau jugak. Sayang. Banyak benda obvious yang jadi, apa yang dia tak suka semua buat. Dulu dah tegur, mungkin self-loved dia tinggi sangat, dia tak tercapai nak ikut cakap aku.

Bukan aku marah, cuma aku confused. Sedih. Dulu aku mintak punya la baik-baik. Sampai rasa marah. Lepas tu baik semula. Sama jugak. Alasan pun sama. Hmm. Sedih aku rasa. Sehipokrit-hipokrit aku ni, aku rasa, rupanya ada lagi lebih. Aku sedih. Tu je. Aku mintak tolong adapt je. Tapi sekarang? Nak borak-borak boleh tengah-tengah malam. Nak tweet boleh. Nak buat apa pun boleh.

Nak kata aku kongkong masa dalam relationship dulu, aku all out bagi dia kepercayaan. Keluar lah dengan siapa-siapa pun, janji tahu batas, tahu diri sendiri. Mungkin itu buat dia terasa terkongkong. Dulu aku bagi jugak kepercayaan nak buat apa-apa pun. Cuma ya lah, dalam masa tu aku fikir in order nak jadi suami orang nanti, kena lah pandai kawal.

Shopping semua perempuan suka. Memang tak boleh halang. Perempuan-perempuan dalam hidup aku tak pernah aku jumpa yang tak suka shopping. Lumrah alam bagi diorang. Aku suruh berhenti beli handbag dulu pun sebab dia dah ada terlalu banyak. Aku letak satu tahap, 6 bulan tak boleh beli. Bukan nya aku benci dia nak beli ke apa, cuma nak lah mengajar sikit supaya tak boros.

Itu pun aku mengaku aku terlebih kongkong tahap tu. Sorry. Bukan sengaja, aku pun buat salah.


No comments:

Post a Comment